RTL KLUB Csillag születik 3

Nézd a RTL KLUB Csillag születik 3 adásait!

Csillag születik - A válogatás 2011 20.30

2011-ben is folytatódik a Csillag születik, Magyarország egyik legnépszerűbb tehetségkutató show-műsora az RTL Klubon A Csillag születik-et Ördög Nóra és Nagy Sándor vezeti. Zsűri: Hernádi Judit, Oroszlán Szonja, Fáy Miklós és Szirtes Tamás

Csillag születik 3 Timi Chen: Kína és Magyarország is a hazám
A Csillag születik harmadik szériájának eddigi legkülönlegesebb felfedezettje a kínai szülőktől, de már Magyarországon született Timi Chen. A 16 éves lány a Quimby Most múlik pontosan című dalát énekelte el lenyűgözően, kínaiul.
Bár Timi Chen már Magyarországon született, a 16 éves diáklány mégsem beszél tökéletesen magyarul. Nem véletlen, hiszen mindkét szülője kínai és angol nyelvű iskolában tanul, így a magyar nyelvet csak önszorgalomból tanulja. „A szüleim mindketten kínaiak, de a munkalehetőségek miatt mindketten Magyarországra jöttek szerencsét próbálni. Itt ismerkedtek meg, szerettek egymásba és azóta is itt élnek”-, meséli Timi tört magyarsággal, a szavak után kutatva.
„A szüleim kínai újságot készítenek az itt élő kínaiaknak, és nem igazán beszélnek magyarul, így aztán anyanyelvként tőlük a kínait tanultam meg. Angol nyelvű iskolába járok, így aztán a magyar nyelvet csak magánszorgalomból, illetve a magyar barátaimtól tanulom”-, teszi hozzá a cserfes, jókedvű lány, aki egyaránt érzi magát magyarnak és kínainak. „Nehéz lenne megmondani, melyik az én hazám: igazából mindkettő. Magyarországon születtem, itt vannak a barátaim, de az ereimben kínai vér csörgedezik.”
Nem véletlen, hogy Timi a Csillag születik műsorában is egy kevert, kínai- magyar produkcióval érkezett. A Quimby Most múlik pontosan című dalának egy különleges változatával állt a meghökkent zsűri elé. „A dalt a magyar népzene hagyományait követve dolgozta fel a Csík zenekar. Én ezzel a hangszereléssel, de kínai nyelven adtam elő.” A fiatal kínai kislány mindenkit azonnal levett a lábáról. Kétségtelenül különleges hangja azonnal biztosította helyét a Csillag születik elődöntőjében. Számára azonban ez a helyzet nem volt teljesen ismeretlen, hiszen másik hazájában is részt vett már hasonló tehetségkutató műsorban.
„Kínában is indult egy ilyen műsor, igaz nem televízióban. Ott is volt mindenféle műfaj, rengeteg tehetséges ember, és én is beadtam a jelentkezésemet. Mivel a meghallgatásokra nem tudtam kiutazni, ezért a hanganyagokat lemezen küldtem ki minden egyes fordulóra. Végül, amikor a döntőbe kerültem, a végső megmérettetésre kiutaztam, és legnagyobb meglepetésemre megnyertem a versenyt”-, árulja el.
Timi családjától nem idegen a zene, hiszen az édesanyja Kínában valamikor opera énekesnő volt, így a kislányt az első pillanattól zene vette körül. „Sokáig zongoráztam, és már bánom, hogy feladtam 10 évesen. Kicsi voltam, és meggondolatlan. Ma már autodidakta módon próbálom képezni magam. Sok kínai dalt énekelek, de rengeteg műfajban szívesen dalolok”-, mondja Timi, aki nagyon szeretne minél több magyar népdalt is elsajátítani. „Természetesen nagyon izgalmas lenne magyar népdalokat énekelni. Az már biztos, hogy a Csillag születik következő fordulójában magyar dalt énekelek.”
Timit még nem ismerik fel az utcán, de máris sokan drukkolnak érte. „A szüleim és az osztálytársaim is roppant segítőkészek, támogatnak, izgulnak értem. Nagyon remélem, hogy megszeretnek az emberek, és hamarosan a világ több országában is énekelhetek, ez ugyanis minden vágyam, és a Csillag születik most ehhez hatalmas lehetőséget nyújt.”